rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu – potrzebne czy nieistotne?

Kończąc regularny trening, zazwyczaj nie pamiętamy o dość ważnym elemencie jakim jest rozciąganie. Przeczytaj i dowiedz się jakiego powodu nie zaleca się go pomijać?

Czas na trening

Sport stał się nie tylko modą ale środkiem na prawidłowe oraz aktywne życie. Ćwiczą młodzi oraz starsi. Za pomocą ruchu pobudzamy ciało do aktywnej pracy, wzmacniamy tkankę mięśniową a także polepszamy wygląd ciała. Trenujemy, bo chcemy zachować sprawność na długo. Co więcej, sport dodaje nam mnóstwo siły a także wigoru. Skuteczne chęci oraz przeprowadzenie ćwiczenia nie wystarczą. Osoby, które wykonują ćwiczenia pomijają pewne fragmenty lub zwyczajnie o nich zapominają. Takie zachowanie może skończyć się bólem na drugi dzień, co wielu zniechęca do podejmowania dalszej aktywności.

Rozciąganie po ćwiczeniach – dlaczego trzeba o nim pamiętać?

Rozciąganie po ćwiczeniach to nieodłączny element każdego sportu. Rozgrzewka, trening właściwy oraz stretching to baza ćwiczeń. Bez znaczenia czy jest to bieg, pływanie czy fitness, który przeprowadzamy w domowym zaciszu. Mięśnie rozciąga się bezpośrednio przed a także po ćwiczeniach, po to by je rozgrzać oraz dobrze przygotować na wysiłek. Warto również sięgnąć po odżywki dla sportowców, które wspomagają stawy. Rozciąganie ma parę pozytywnych efektów, które zaleca się ciągle mieć na uwadze. Właściwe treningi polepszają sprawność ruchową oraz pozwalają wyeliminować problem kontuzji. Po forsownych treningach organizm wymaga rozluźnienia oraz wyciszenia. Zwiększa się napływ krwi do tkanki mięśniowej a także zakres naszych ruchów. Brak rozciągania może popłacić dokuczliwymi zakwasami. Ćwiczenia rozciągające redukują ilość kwasu mlekowego w naszych mięśniach. Co więcej wyszczuplają figurę a także przeciwdziałają przykurczom. Po ćwiczeniach najskuteczniejsze bywa rozciąganie statyczne, polegające na płynnych oraz powolnych ruchach ciała. Delikatne skłony, ruchy głowy czy ramion – to jedynie niektóre z metod rozciągania. Prawidłowo zrobione, powinny zająć nam od 5 do 10 minut.

About the author

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *